fbpx
 

ZABUM VOICE

Mladi imaju pravo sudjelovati u procesu donošenja odluka i u kreiranju politika koje mogu izravno utjecati na njihov život.

 

Kako bismo olakšali pristup tom procesu, razvili smo ZABUM voice, alat koji služi za brzo i učinkovito prikupljanje mišljenja i iskustava mladih o temama koje su njima važne – od obrazovanja, zapošljavanja, sporta i kulture, sve do mentalnog zdravlja i ekoloških pitanja.

 

Kroz ZABUM voice mladi ispunjavaju ankete, predlažu teme i prijavljuju svoje probleme, a rezultati se objavljuju u izvješćima, isključivo zbirno. Sudjelovanje u ZABUM voice-u anonimno je i dobrovoljno.

 

Ova besplatna aplikacija i svojevrsni je digitalni most jer povezuje mlade s njihovim vršnjacima iz zemlje, regije i svijeta i potiče aktivnu participaciju u stvaranju boljih uvjeta za njihov razvoj.

Anketa: "Utjecaj digitalnog marketinga na djecu i mlade"

UNICEF je proveo anketu o tome jesu li mladi u Hrvatskoj svjesni kako funkcioniraju tehnike digitalnog marketinga (oglašavanja na internetu) i obraćaju li pozornost na marketinške sadržaje dok „surfaju internetom” i koriste društvene mreže. Također, pitali smo mlade dijele li putem interneta svoje osobne podatke za pristup besplatnim sadržajima i susreću li se s marketinškim sadržajima neprimjerenima svojoj dobi.


Anketa je provedena među mladima od 16 do 25 godina, a ispunilo ju je ukupno 1092 mladih iz cijele Hrvatske. Rezultati ove ankete bit će predstavljeni u medijima te na radionicama i konferencijama na temu odgovornog marketinga i oglašavanja prema djeci i mladima koje će UNICEF organizirati tijekom 2021. i 2022. godine.

 

Hvala svima na sudjelovanju!

1. Koliko imaš godina?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

2. Kako bi se opisao/la?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

3. IZ koje si županije?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

4. S KOLIKO SI GODINA OTVORIO/LA PROFIL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

 

a) 7 – 8 godina – 4.58%

b) 9 – 10 godina – 15.93%

c) 11 – 12 godina – 40.57%

d) 13 i više godina – 38.83%

5. ZNAŠ LI S KOLIKO JE GODINA DOPUŠTENO SAMOSTALNO OTVARANJE PROFILA NA INSTAGRAMU (BEZ PRISTANKA RODITELJA)?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

Za besplatan Wi-Fi

1092

296 od 1092

Za besplatnu igru

1092

312 od 1092

Za internetski kviz

1092

335 od 1092

Za besplatnu glazbu, video ili film

1092

377 od 1092

6. U KOJE SI SVRHE DAVAO/LA SVOJE OSOBNE PODATKE NA INTERNETU? Moguće je odabrati više odgovora

Odgovori “nešto drugo”:

  • online kupovina
  • društvene mreže
  • nagradne igre

7. KOJE SI PODATKE NAJČEŠĆE DIJELIO/LA?

Odgovori “nešto drugo”:

  • ime i prezime
  • adresu i poštanski broj
  • pristup profilu na društvenim mrežama

Adresu elektroničke pošte

1092

757 od 1092

Broj mobitela

1092

379 od 1092

Osobnu fotografiju

1092

199 od 1092

Pristup društvenim mrežama

1092

343 od 1092

8. ZNAŠ KOJA JE ULOGA KOLAČIĆA (COOKIES) NA INTERNETSKIM STRANICAMA?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

 

a) Ne obraćam pozornost na njih – 19.59%

b) Ne znam. – 35.71%

c) Nisam svijestan/svijesna da postoje. – 1%

d) Znam. – 43.59%

9. „PRATE” LI TE PONEKAD OGLASI S INTERNETSKIH STRANICA KOJE SI POSJETIO/LA?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

 

a) Da – 69.14%

b) Ne obraćam pozornost na oglase. – 18.78%

c) Ne. – 11.99%

0 %

Da

0 %

Ne obraćam pozornost.

0 %

NE

10. POJAVLJUJU LI SE OGLASI U APLIKACIJAMA KOJE KORISTIŠ (IGRE, GLAZBA)?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

11. PRIMJEĆUJEŠ LI RAZLIKU IZMEĐU PLAĆENIH I STANDARDNIH TEKSTOVA NA INTERNETSKIM STRANICAMA?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.
0 %

Da

0 %

Ne

0 %

NE PRIMJEĆUJEM OGLASE NA INTERNETU / DRUŠTVENIM MREŽAMA.

12. JESI LI IKAD NA INTERNETU / DRUŠTVENIM MREŽAMA PRIMIJETIO/LA NEKI OGLAS KOJI NIJE PRIMJEREN TVOM UZRASTU?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.

13. AKO JE TVOJ ODGOVOR „DA”, NAVEDI KOJI SI PROIZVOD, USLUGU ILI ROBNU MARKU (BREND) PRIMIJETIO/LA. (SLOBODAN ODGOVOR)

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.
  • pornografski sadržaj
  • eksplicitne fotografije
  • alkoholna pića
  • e-cigarete
  • kockanje i igre na sreću

14. JESI LI IKADA POŽELIO/POŽELJELA KUPITI NEŠTO ŠTO SU TI PREPORUČILI „INFLUENCERI” KOJE PRATIŠ?

1092 sudionika je odgovorilo na pitanje.